lördag 5 februari 2011

Golvsovning gånger två

Var ganska stel i kroppen då jag vaknade på torsdagsmorgonen efter några timmars sömn på golvet och stack iväg till den Trevliga baren för ett 13-timmarspass.

Var nu i det närmaste helt slut och mitt onda ben var riktigt ont. Fick gå (eller linka) in till stan eftersom busstrafiken fortfarande var inställd. Dagen gick ganska snabbt eftersom jag hade stammisar hela dagen så det fanns någon att snacka med.

Chefen och hans kompis hade lunchat (sen lunch) och kom förbi för en gå-hem-grogg sent på eftermiddagen. 4 timmar senare gick de och åt middag, kom tillbaka och rumlade hemåt vid stängningstid. Fick låna ett täcke och en kudde då det åter skulle sovas på golvet.

Det var ju fortfarande busstrejk och min nattbuss var inte att tänka på. Först 2,5 timmas sömn på golvet i baren, sedan en halvtimma på tåget och 3 timmar hemma. Var öm i axeln och i mitt bra knä efter att ha sovit på sidan på golv två nätter i rad.

Inga kommentarer: