onsdag 16 februari 2011

Musikkväll

På tisdagen var höften risig igen efter 5 minuters halv språngmarsch tidigt på morgonen. Fick bara 4,5 timmas sömn (hade nämligen tackat nej till erbjudandet att sova på en kollegas soffa) innan det var dags att kliva upp och ta ett eftermiddagspass i den Vilda baren.

Eftermiddagen var lugn, men så ringde min kollega som skulle ha kvällspasset och undrade om jag inte kunde ta det också. Ställde givetvis upp, var antagligen inte så smart.

För en gångs skull blev det inte jockstrap och chaps, var fortfarande kass i kistan och kände jag antagligen hade feber dessutom. Vet inte vad problemet är, men det är så typiskt att det kommer just denna veckan.

Kvällen blev extremt lugn och musiken var någon gammal konstig pop-lista. Någon ville höra nått riktigt svenskt, så det blev idas sommarvisa, sedan blev musiken mer och mer udda. Zarah Leander, Marlene Dietrich, Vera Lynn och en inspelning av "it's a long way to Tipperary" från 1912 (den var tydligen en stor hit det året). Tveksam till att detta någonsin spelats tidigare på den Vilda baren...

I den Trevliga baren kan jag inte påverka musiken, den spelar bara på random. Men i den Vilda baren är det helt upp till bartendern att spela. Några bartenders spelar uteslutande sådant de själv gillar och vägrar ta emot önskningar. Ponte går med på det mesta, men inom vissa gränser. Är ingen musikmänniska, så jag väljer bara någon annans förprogrammerade lista och lägger till nått om jag kommer på nått kul.

Efter stängning drog jag vidare till Dansbaren och sedan bar det åter av hemåt.

Idag är Ponte trött trots 10 timmars sömn, nu blir det väskpackning och middagslagning. Ska jobba imorgon och på fredag, sedan sexhelg, hur mycket sex man nu kan nå med en ond höft, sporadisk feber och kass mage...