lördag 5 februari 2011

Ponte är skrämmande

Måndag blev det inte så mycket sömn, var tvungen att ta mig till banken i Danmark innan de stänger kl 16. Sedan hem igen, fixade lite mat och därefter mot Köpenhamn för ännu ett kvällspass i den Vilda baren. En rejäl omgång folk satt där när jag kom och en halvtimma senare var det inte många kvar. Man skrämmer tydligen bort dem...

En av stammisarna som nu har pojkvän satt där och försvann plötsligt. En halvtimma senare förstod jag varför. Pojkvännen var full och blev nu helt konstig. Efter att ha fallit handlöst i golvet två gånger hjälpte jag honom på med jackan och hjälpte honom ut där han sedan skrek ute på gatan. Vet nu att han ska slängas ut när han börjar sucka...

Traskade till Dansbaren när jag stängt, men där var det lugnt och stilla.

Tisdagen bjöd åter på ett kvällspass i den Vilda baren och nu var Ponte trött och sliten. Återigen var det gott om folk när jag kom, men betydligt färre en halvtimma senare.

Inga kommentarer: