fredag 9 februari 2007

Så var det helg igen

Surprise!!!! Ikväll blir det Köpenhamn igen och födelsedagsparty minsann. Tänkte ge bort en manlig eskort, men han får nog hålla tillgodo med nått annat istället. Så först blir det mat och sedan utgång och säkert ett ordentligt intag av alkohol, vilket jag behöver efter 4 öl och 2 drinkar igår.

I Danmark anses man inte har någon risk att utveckla alkoholism om man inte dricker mer än 21 öl i veckan, antar att svenska folkhälsoinstitutet skulle få kollektiv hjärtinfarkt om de fick reda på det. Så 21 minus de 4 igår betyder att man kan dra ner 17 stycken ikväll med gott samvete. Ponte ligger nog under ett bord och håller krampaktigt om ena bordsbenet och ber sina vänner snurra bordet motsols för att moverka den totala medsolsfyllesnurren om han drar ner 17 öl på en kväll... Jag håller mig nog enbart till shots ikväll!

Jag lyssnade till någon rysk hälsoguru med förnamnet Boris för ett antal år sedan och han meddelade att man skulle avstå från allt vitt i maten, speciellt "sakr och andra sakr". Han sa också att man skulle motionera sina inre organ och jag kan meddela att levern ligger bra till i world cup tack vare tränarna Blå Ga-jol och Fisherman, samt att lungorna får sig en rejäl genomkörare efter ett paket Luckies på en kväll i en lokal som är så rökig redan när man kommer dit att det svider i ögonen trots att man har linser...

Ha en trevlig helg om det nu är någon som läser och se till att vakna i någon annans säng imorgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Köpenhamn låter underbaaaart! Jag funderar på att plugga en termin där i framtiden faktiskt! Då får du visa mej nattlivet.

Kim da Costa sa...

Vissa är så långt ifrån ett ligg att de är glada om de vaknar i en säng överhuvudtaget.

Anonym sa...

Klart vi läser men du skriver ju sa sällan!!

Ponte sa...

Tennis - Det lovar jag, Köpenhamns Universitet har rykte om sig att vara bra.
Kim - Himmelssäng lär vara bra för sexlivet har jag hört...
Någon annan - Jag ska skärpa mig!