måndag 5 februari 2007

Melodifestivalen

Som stor-fan av Eurovision Song Contest borde jag ju gilla melodifestivalen också, men jag säger bara GÄSP och sedan MEGAGÄSP. Vanligen är alla låtarna kassa eller bara urusla, man blir lätt chockerad över att det finns sånt urval av dålig musik, helt otroligt. Men för att lugna de värsta schlagerbögarna där ute så kan det ibland finnas nått som passar mig, men tippar på att ilskreaktionen tilltar när jag avslöjar mina favvisar förra gången, Björn Kjellman, Rednecks och givetvis BWO... Så, nu har jag tvärdissat mello och får nog gå under jorden tills den värsta schlagernojan lagt sig vid första advent eller så...

En av mina tjejkompisar sa en gång, "att jag inte fattade tidigare att du var gay, hur många andra killar har koll på ESC och konståkning"? Nu är kunskaperna i kontåkning rätt begränsade, men man kan ju spela med (red. anm.)...

Hur som helst så är det min helt personliga uppfattning att Melodifestivalen skördar liv, inte många dagar på året konsumeras sådana groteska mängder chips och dip som de 6 kvällar då Melodifestivalen går av stapeln. Mätningarna av svenskarnas kolesterolvärden blinkar som flipperspel under februari och mars varje år och begravningsbyråerna har inte dödsäsong eller så har de det, hmmm... Hur som helst, med den nivån på bidrag som vi fick se i lördags, så förstår jag att folk tröstäter! Det var enligt min ringa mening, inte bra TV.

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Åhhh, jag trodde att jag var ungefär den enda i hela världen som gillade Björn Kjellman förra året...

Ponte sa...

Rexxie - Ska vi bilda klubb?!?

Anonym sa...

hahahaha.. det var en vinkling.. att melodifestivalen skördar liv! Mejla Björkman och kräv nån slags hälsopropaganda!

Ponte sa...

Det borde ligga varningstext i början av programmet.

"Genomsnittstittaren på detta program kommer att sätta i sig mer än 250% av den rekommenderad dagsdosen mättat fett"