måndag 5 februari 2007

Efter rånet...

Fick trots allt en trevlig fortättning på kvällen, det fanns ett nytt ställe som heter Dunkel som är typ homovänligt, inte riktigt gaybar, kvarteret bredvid Rådhuspladsen. De hade en ekologisk äcklig öl till bra pris, den slank ner, men bara så länge man hade mintpastiller i munnen samtidigt. "Thi økologisk øl" från Thisted är nått av det värsta i fulölsträsket jag varit med om... Dessutom tror jag inte stället kommer överleva, de har bra öppettider (vi gick vid halv 9 på morgonen) men ölen är dyrare än på de flesta gayställen och det är bara en bar. Dessutom var servicen inget vidare och klientelet på det stora hela rätt så skumt. Tanken var att de skulle få gäster på natten när de kommer från andra ställen som stänger 1,2,4 eller 5, men det tror jag inte fungerar. Stället har inget i sig själv, och om det legat mitt i smeten bland barer på Studiestræde hade det kanske fungerat, men jag har svårt att tro på konceptet, men det vore skoj om jag fick fel!

Inga kommentarer: