tisdag 29 juni 2010

Ännu en kulturnisse

På torsdagsnatten efter att ha ätit lite skräpmat nådde jag fram till Dansbaren. Träffade på ett par andra som varit i den Vilda baren tidigare och det hela var väldigt stilla och aningen tradigt. Snackade med någon ung kille när en långhårig halvintressant kille jag sett ute många gånger förr dök upp. Han tog plats bredvid mig och började snacka. Ynglingen gav upp efter ett tag, och lika bra var det kanske. Fick hursomhelst ingen klar bild av den långhårige, han var lite svår att få grepp på. Men klart intressant och ganska rolig.

Så efter en lång tids tjatande lyckades han få mig till dansgolvet, något jag annars INTE gör, men dagen till ära så. När jag återkom var det någon som lagt beslag på mina cigg (den nya asken), så kvar hade jag de 3 i fickan. Typiskt, varför tog jag inte fram den först? Men solglasögonen var kvar iallafall... Så bestämde han att jag skulle välja en låt att dansa till och eftersom jag inte kände för det och inte ville så tänkte jag att Lambada kan få vem som helst att bli aningen vilse i stegen så jag skulle slippa. Vi fick Lambada, han tyckte det var ett dåligt val, men dans blev det återigen.

Så kom han på att det var läge för mig att följa med honom hem. Jag bestämde mig att det lät som en bra idé, om inte annat för att slippa dansa mer. Efter en tur med taxi (och hans cykel hängandes baktill), nådde vi hans lägenhet som är en exakt kopia (planmässigt) av det halva parets lägenhet. Tydligen en traditionell dansk arbetarlägenhet från ca 1900. Han matade fiskarna och klädde av sig naken. Man måste vara lite exhibitionistisk när man bor en halv trappa över gatan, har fönstret öppet, lampan på och traskar runt naken, men han har en rätt fin kropp.

Så kom alla frågorna. Om filmer jag gillar, om teaterstycken jag gillar, om musik jag gillar, om poesi jag gillar etc. En kulturnisse var det visst... Så jag åkte på att deklamera ett par slumpvist utvalda dikter på svenska ur en bok han plockade fram. Efter ett par timmars stilla efterfest var det så dags att bege oss till sovrummet...

4 kommentarer:

Kim M sa...

Du rör dig i så kulturella kretsar!

Ponte sa...

Förstår inte varför, men man kanske var poet i ett tidigare liv...

Kim M sa...

Du har nog en poet nånstans inom dig. Plocka ut honom vetja.

Ponte sa...

Har inget finkulturellt att plocka ut, inte ens en butt-plug!