lördag 5 juni 2010

Öl i plånboken

Efter mello-festen traskade jag snabbt mot Dansbaren, men kom på att jag var hungrig. Fick nått att äta och traskade till baren med den trevlige bartendern istället. Hamnade i ett gäng trevliga människor, men gav rätt snabbt upp på dem och valde att gå efter original-planen dvs Dansbaren.

På Dansbaren var det jättefullt och varmt, och rejäl fest även ute på trottoaren. Det började kanske inte jättebra. Jag mötte Ridaren och trängde mig in bredvid honom för att beställa. När jag sedan plockade fram plånboken tömde Ridaren en halv öl över den (och mina byxor). Typiskt.

Träffade den inte så vassa kniven, träffade också på en kille jag vet jag har snackat med förut och han verkade först väldigt intresserad, men sedan avvaktande. Då dök en annan förmåga upp, en ung kille av utländsk härkomst (ska inte hänga ut honom i onödan). Då blev plötsligt den avvaktande mycket mer intresserad, men jag orkade inte lägga energi på honom.

Vi hade en diskussion om det där med armband. Han påstod att vänster betydde passiv och jag hävdade att det var höger. Den ende person jag kände omkring mig ville inte lägga sig i, så det blev olöst. Är dock ganska säker på att jag har rätt.

Så lämnade vi Dansbaren hand i hand, traskade till närmaste station, hade en diskussion om busskort och här var jag 1000% säker på att jag hade rätt. Vi nådde en station där jag aldrig klivit av tidigare och traskade till hans studentrum.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Det där med armband vet jag verkligen ingenting om. Hmm.

Ponte sa...

Det gör inget, det finns tydligen olika uppfattningar i frågan, men sånt är livet...