måndag 21 juni 2010

Brunchsöndag

Nu är jag mer än två veckor efter

På söndagen var det så dags för brunch i den Vilda baren. Som vanligt begav jag mig hemifrån tidigt (annars får man ståplats och det är ju lagom skoj när man ska äta). Nådde Köpenhamn, tittade förbi 7eleven för att handla cigg och vem träffar jag där om inte den Inte så vassa kniven, han hade också bestämt sig för att bruncha. Vi traskade så till baren med den trevlige bartendern och höll honom sällskap en stund innan vi begav oss till brunchen.

Eftersom solen sken och det var varmt och skönt ute så var det ovanligt tunnsått. Det var fortfarande inga lediga stolar efter 10 minuter, men inte samma tryck som det brukar. De båda farbröderna i baren var rejält dragna redan kl 16 och Ponte körde lite i samma stil, något som skulle visa sig dumt.

Den inte så vassa kniven och jag, vi lyckades skrapa ihop 2 platser bredvid varandra, men den ena tappade vi när en rundlagd farbror i 75+ saknade en sittplats, givetvis fick han en av våra. Ett par platser vänster om oss satt en lite halvfin punkare som jag slängde några blickar på, men insåg att jag inte skulle ha någon chans där. Halva baren halvstirrade, så jag återgick till någon bekanting istället. "Han punkaren verkar väldigt intresserad av dig", påstod den inte så vassa kniven. "Stor risk" tyckte jag.

Men 2 minuter senare "Du, visst är du svensk?" Tydligen hade han erbjudit mig att komma hem till honom för ett knull vid nått tillfälle (har inget minne av det) och sedan påstår han att jag dissat honom och lagt honom som blockerad användare. Det första kan mycket väl stämma och det är stor risk att jag sagt nej, men jag har inte blockerat en enda person på det danska communityt, så där hade han fel.

Efter ett tag insåg jag att han var politisk och tradig. Först en diskussion om inte ledde någon vart om sexuell frigörelse och att folk därför inte har nått behov av sexleksaker, "det är bara att logg på nätet och en timma senare har du en kuk eller ett hål att leka med". Hade inga jättebra argument just då, var lite onykter... Sedan gick det hela över till en meningslös diskussion om kondomer som vi bägge var för, men han vimsade vidare i sin argumentation iallafall.

Så dök en trevlig bekanting upp som jag kramade om och snackade i 2 minuter med. Då var punkaren borta. Förutom att en av stammisarna tafsade på mig (och på alla andra i baren också) så var väl kvällens vildaste tilldragelse när den ena bartendern visade sina båda bråstvårtepiercingar. En mycket lugn sedlig och stilla brunch.

Dessvärre hade Ponte inte vett nog att åka hem i tid. Normalt åker jag så jag är hemma 23.15 efter mina after work kvällar. Vid den tiden SMS:ade jag till det halva paret och undrade om jag kunde sova hos dem, men jag fick inget svar. Stupade i säng hemma full söndag natt kl 02.15. Inte bra när man ska upp 06.30, men är huvudet dumt får kroppen lida.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag bor på nätet men har ändå enbart min egen lem att leka med.

Ponte sa...

Det finns annars sådana i gummi... Klart du ska ha dig en riktig lem att leka med!