tisdag 22 juni 2010

Barpisk

Så når vi fram till en vild helg för 10 dagar sedan.

Efter jobbet på torsdagen blev det en runda med paraply. Skulle åka hem och hade därför inte med mig mitt survival kit, men kom på när jag skulle till att gå från jobbet att det var lika bra då jag i ett svagt ögonblick lovat italienaren att dyka upp på den Vilda baren antingen torsdag eller fredag. Började på en annan bar och stannade där en dryg timma medan jag hoppades på att italienaren gått hem. Hade ett kul snack med bartendern för övrigt, han hade väl 5 kunder sådär på torsdagskvällen.

Begav mig så till den Vilda baren och såg till min glädje att italienaren inte var där. Frågade en av stammisarna som varit där hela eftermiddagen och han hade inte sett till honom överhuvudtaget. Nu hade jag iallafall infriat löftet från tisdagens after work och varit där. Redan när jag kom in var det någon vid baren som hade bar rumpa och blev piskad, men det är ju normalt...

Kvällen i den Vilda baren fortsatte, det var trevligt helt enkelt. En radda bekantingar som vanligt, några äldre tradiga män och inte värst mycket fint att titta på. Men så är det en torsdag antar jag. När det så var stängningsdags var vi en radda människor som traskade till Dansbaren. Där var det helt stilla, men när det kommer 10-12 välförfriskade killar så börjar festen.

Efter en stund dök utis-studenten och hans kompis upp. Då fick jag sanslöst dåligt samvete för mitt handlande helgen innan, men tydligen hade han varit så full den gången att han inte mindes något efter baren före Dansbaren. Mitt dåliga samvete fanns kvar, men det kändes lite bättre iallafall. Hans kompis träffade en av de yngre stammisarna från den Vilda baren, han som blivit piskad tidigare. Jag må vara lite slampig ibland, men killen som blev piskad ligger med allt... Nu är ju utis-studentens kompis ung och fin, men jag tänkte att han nog själv kommer att säga nej. Det gjorde han inte för plötsligt skulle de hem till stammisen.

Jag funderade nu på att åka hem, men Utis-studenten skulle dricka mer, både shots och öl, jag höll mig nu till Cola, kändes som en utmärkt lösning. Så undrade han om jag inte skulle följa med honom hem. Var lite tveksam, men mitt dåliga samvete från förra gången gjorde att jag tackade ja. Hade nu dessutom migrän på väg kände jag.

3 kommentarer:

Kim M sa...

Migrän då du äter onyttigt och på tok för sällan! Skärpning.

Ponte sa...

Man ska äta lite och sällan har jag hört

Kim M sa...

Lyssna inte på danskarna.