måndag 22 mars 2010

Våren triggar konstigt beteende

Idag skulle jag till Apoteket och handla huvudvärkstabletter och dessutom veckohandla mat. Men nu var vädret strålande, +6 grader och sol, så jag bestämde mig för att ta Apoteket i centrum istället för det runt hörnet.

2000 kronor fattigare kom jag hem 4,5 timma senare, för när jag kom ut från Apoteket kom en buss mot närmast shoppingcenter, så jag hoppade på. Men jag kom hem med ett par skor (strl 46), två svarta under T-shirtar (de flesta jag har är deformerade och urtvättade), två ytter T-shirtar, en munktröja (de båda jag äger är urtvättade och slitna), huvudvärkstabletter och två påsar mat.

Nu behöver jag inte shoppa på en stund, skönt. Ponte trivs INTE bra i flashiga butiker, man känner sig helt borttappad i sin totalt omoderna outfit och min sociala inkompetens gör sig påmind. Flyktsuget är starkt.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Älskar Apo!
Och flasheri är bara jobbigt...

Ponte sa...

Ska det vara flash ska de sluta med jack! (dvs ett lösrövhål, mycket trevliga har jag hört)