tisdag 30 mars 2010

En samling jobbiga människor

Så är man 10 dagar efter igen...

Efter jobbet på fredagen begav jag mig ut, var aningen trött, men tänkte att det nog inte skulle vara nått stort problem. Hamnade i den vilda baren, men där var det riktigt stilla. Någon tradig herre som brukar kunna var lite trevlig i nyktert tillstånd var där, men inte värst nykter denna gång tyvärr. Han ville gärna lägga armen om mig när han snackade, men jag lyckades hålla lite avstånd. Tillslut insåg jag att enda möjligheten var att supa ner honom och efter 5 shots vinglade han hemåt.

Resten av kvällen i den vilda baren var lugn. Traskade i ett lätt vårregn (härligt med ett sådant) till baren med den trevlige bartendern, men där var det också mycket stilla och inga roliga människor. Fortsatte till Nattklubben, stilla och inga roliga människor heller där, snacka om antiklimax. Kom fram till att det var meningslöst att stanna, funderade på Dansbaren, men ångrade mig och tog Bastuklubben istället.

På Bastuklubben var det riktigt trist. Inte nog med att det inte gick att använda övervåningen då någon bajsat i mörkrummet, det hände inget någon annanstans heller. Hånglade med någon i det annars tomma mörkrummet på våningen under, och han ville sedan till ett bås. Jag hängde med, men ångrade mig när vi kom ut i ljuset. Hornbågade glasögon är sanslöst avtändande. Blev sedan uppraggad av en svensk, men han var allt för full för att kunna användas till något.

Gick sedan till Dansbaren och där kryllade det av jobbiga människor som jag inte ville bli sedd av. Plåstret från helvetet, en jobbig norrman, en äldre herre som alltid vill kramas och en dansk som alltid luktar svett bland annat. Satte mig i ett hörn, drack ur min öl och tog första tåget hem. Var nu bombsäker på att stanna hemma på lördagen.

Inga kommentarer: