tisdag 2 mars 2010

Kravaller och ingen sladd

Måndagen kom att bli en knasig dag. Kom till jobbet på morgonen, satte igång min dator och upptäckte att laddaren (det är då en bärbar) saknades. Letade, letade och letade. Grävde i det digra sladdförrådet och hittade en hel hög laddare, men ingen passade.

Ringde min chef (som var på flygplatsen för en vecka utomlands) som tyckte jag skulle leta vidare. Stängde av datorn för att spara ström. Vid lunchtid ringde chefen (han hade nu landat) och trodde att han kanske fått med den hem på lördagen. Typiskt. Fixade med den digra högen beställningar och eftersom jag inte kunde göra mer (batteriet var då nere på 8%), släpade jag iväg allt till Posten.

Det visade sig att det trots allt inte var så dumt, för några timmar senare när jag skulle ner till byn var det kravaller i området. Hade jag inte saknat laddaren hade jag hamnat i dem tillsammans med en massa paket och kommit till en antagligen stängd post.

Fick trixa lite med okända bussar och tunnelbana för att nå centrum, hämtade det jag skulle ha och kom på att en öl skulle sitta bra. 5 öl senare blev det till att åka hem och stupa i säng...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ännu en händelserik dag på Pontes jobb.

Ponte sa...

Japp, dildoar, slit och släp, saknade kablar och annat skoj i vardagen