fredag 1 oktober 2010

Ett par dagar igen

Efter jobbet i måndags så blev det utgång. Nådde den Vilda baren strax före stängningstid och fick mig nått drickbart där. Hörde två norrmän som snackade bredvid mig. Den ene sa nått i stil med att han lagede tak å… så blev han avbruten. Fattade sedan att det var taco det hela handlade om…

När man stängde traskade en del folk inklusive lilla jag vidare till Dansbaren. Där blev det rätt så bra fest. Träffade en ung bekanting som var rätt onykter och skulle hem duscha och gå direkt till jobbet på ett call center. Vet inte om det blev en bra tisdag för honom…

Som vanligt kände jag ingen som helst lust att gå hem utan traskade först till McDonalds och sedan till Morgonvärdshuset. Blev återigen insläppt 10 minuter före tiden. När det var dags att öppna kom en konstig full man som blödde ur munnen, men han blev bryskt utslängd av damen i baren.

Morgonen blev stilla, en bekanting dök upp för att spela på spelmaskinerna (har aldrig sett tjusningen i att använda 1500 kronor för att fördriva några timmar) och levererade en kul anmärkning.

En gång i tiden kallades de för i-skåpet-bögar, sedan blev det vitrinfikusar och nu tarmturister. Personligen tyckte jag det var skoj just då…

Så traskade jag vidare, träffade min chef i en bar och hamnade sedan i den Vilda baren. Blev kvar, blev kvar och blev kvar. Hade rätt trevligt även om inget direkt spännande hände. Bestämde mig för att stanna hela natten igen. Men så blev det ett mindre shot-race och jag kände mig plötsligt riktigt onykter och trött, så jag tog sista tåget hem istället. Bra idé tror jag.