fredag 22 oktober 2010

En tartarmacka kanske?

I söndags hade jag ett litet jobbmöte med chefen och min kollega. Danskar är ju lite mer rakt på sak för kollegan fick sig lite skäll över hans förmåga att komma försent. Därefter högg vi in på öl och goda danska mackor (chefen fick sig en tartarmacka med rå köttfärs) och fick höra planerna för en liten renovering.

Efter det hade jag avtalat att träffa kompis H. Han har nämligen frågat ett par gånger och nu gav jag med mig. Jag förstår inte varför han ska ha folk med hela tiden. Denna gång en tant (70+) som han brukade spela bingo med en gång i tiden, och tantens dotter.

H hade givetvis inga pengar, så jag fick stå för fiolerna. Efter en stund hittade han någon att ragga på, jag hittade en bekant att snacka med. Så gick H hem, hans presumtiva ragg stannade.

Hade planerat att komma hem tidigt på kvällen, men det blev först vid midnatt jag nådde min säng, skulle ju jobba på måndagen.

2 kommentarer:

Kim sa...

Bra där. De sena ska få skäll! I like the Danish style.

Ponte sa...

Rakt på, inget omskrivande...