tisdag 19 oktober 2010

Andra jobbproblem

Först var jag så arbetslös i 13 månader, nu har jag så ett jobb som inte riktigt är heltid (34 timmar i veckan) och dessutom inte så bra betalt. Har dessutom några timmar ibland i sexindustrin (i november vikariat 8 timmar i veckan).

I fredags dök en bekanting upp och undrade om jag var intresserad av ett extraknäck några timmar i veckan, och det var jag. Har nu fått det. Dessutom senare samma natt sprang jag på en annan bekanting som undrade om jag inte kunde jobba för dem istället för där jag nu arbetar. Men det blev ett nej...

Så man kanske kan snacka om ketchup-effekten, förra året var det ju helt hopplöst att lyckas hitta något. Som det ser ut nu blir det 40 timmar på det vanliga jobbet, 8 timmar i sexindustrin och 18 timmar på extraknäcket en vecka mitt i november. Till det en 3 timmarsnatt en tvångsutgångsnatt (när jag inte kan ta mig hem) och 20 timmars jobbresor. Blir nog en tuff vecka...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ditt liv är så spännande.
Du är konstant öppen för nya vägar och nya intryck.
Du njuter.
Jag njuter med dig.

Ponte sa...

Tack snygging, men så spännande är det kanske inte...