onsdag 22 december 2010

Tisdagsutgång

På tisdagen blev det en utgång minsann, skulle träffa en bekanting som var på besök i Köpenhamn. Först blev vi sittande i tåget i 40 minuter tills polisen inspekterat tåget. Sedan gick det väldans trögt och sakta.

Träffade bekantingen som blev berusad och traskade till sitt hotell. Om han gått tidigare hade jag kanske fått ihop det med en fin man bredvid mig, men det blev inget av med det.

Fortsatte till Dansbaren och träffade på Kulturkillen och hans kompis vilket ledde till att den andre fine mannen för kvällen som spanat min väg ledsnade. Typiskt, borde ha tagit lite mer initiativ där och då...

Gick till stationen, tåget inställt, nästa tåg inställt, men så för en gångs skull dök information upp i högtalarna, vi var tvungna att ta oss på annat sätt till nästa station. Tog pendeltåget och hittade mitt tåg, ett med två tågsätt på och hoppade in i det bakre.

Så såg jag konduktören rusa ut genom dörren, jag tog min väska, tittade ut och såg första tågsättet åka. Typiskt! Skällde sedan ut en stackars lokförare som dök upp och förklarade det där med kastrering och hängning i närmaste kontaktledningsstolpe. Han verkade trött...

Inga kommentarer: