tisdag 21 december 2010

Dags att komma ut

Så börjar vi med det lite personliga. För att framtida inlägg ska bli något så när förståeliga så jobbar jag just nu som bartender på två olika homobarer i Köpenhamn. Det tredje jobbet behöver inte specificeras mer än att det är inom den danska sexindustrin.

Hur gick detta till? Jo, en av mina bättre bekanta, den trevlige bartendern i "Baren med den trevlige bartendern" sade upp sig, meddelade mig och två dagar senare var jag där och sökte jobbet. Efter en fråga fick jag det, en mycket kort intervju... Baren i fråga döps nu om till "den Trevliga baren"...

I oktober skulle den ende i den Vilda baren som jobbade mer än 12 timmar i veckan, sluta. Det hade han berättat för mig och dagen efter stod en av de ansvariga utanför "min" bar när jag öppnade och undrade om jag inte kunde tänka mig att extraknäcka lite. Fick OK från min chef och började en vecka senare. Kan förövrigt tillägga att senare samma natt fick jag frågan från ytterliggare en bar, men tackade nej.

Jobbet i sexindustrin har jag ju haft i nästan ett år, så det är ju gamla nyheter.

2 kommentarer:

Kim sa...

:-)
Kul att du kom ut.

Ponte sa...

Så var det gjort...