lördag 25 december 2010

Julafton

Julaftonen började med kaffe och matlagning. Det var kallt, kallt, kallt i kompisens lägenhet. På eftermiddagen blev det svensk-dansk julmat och efter det fick jag hjälpa min inte alltför generade kompis att raka hans rumpa, vad man råkar ut för...

Vi traskade ut i kylan, han skulle jobba på den Vilda baren, så vi gick först dit. Sedan traskade jag till den Trevliga baren och hade en enormt tråkig och stilla kväll på jobbet. Dagen innan hade en del öl frusit, men på julaftonen hade vattnet på damtoaletten frusit. Danskarna envisas ju med att ha oisolerat och englasfönster...

När jag stängt blev det Dansbaren där det var festligt och en massa bekantingar. Tungkysstes med killen jag var i säng med i november. Flydde dock snabbt till en bekanting i baren, var inte intresserad att testa honom igen...

Och begav mig hemåt på morgonkvisten igen, fortfarande kyligt ute.

2 kommentarer:

Kim sa...

Du är sannerligen en god vän!

Ponte sa...

Visst ställer man upp...