onsdag 10 mars 2010

Tisdags AW

Igår tog jag en after work bara sådär. Det visade sig vara en mindre bra idé. I den Vilda baren satt en jobbig tantig norrman som jag växlat några ord med någon gång. Han skyllde på att han har dåligt minne och inte dåligt ölsinne när han för tredje gången på en timma frågade vad jag hette och mitt i allt undrade han om jag inte kom från Esbjerg...

Han ville så ha en ledtråd till mitt namn, så jag sa på skämt att det iallafall inte rimmar på bacon. Det missuppfattade han helt och jag spelade med, så han var plötsligt övertygad om att man får dåligt minne av fläskkött. Antar att han glömt det 2 minuter senare...

Sökte skydd hos en bekanting och fick se bild på hans nya pojkvän, en fin ung man av arabiskt (tror jag) ursprung...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Tantig norrmän har inte mycket här att hämta!

Ponte sa...

Nej, dubbelusch!