tisdag 2 mars 2010

Ett fall framåt

Idag blev det en annan dag. Begav mig hemifrån till stationen, gick snabbt i andra tankar och nådde en trappa med 2 steg. I det läget bromsar man ju upp farten på sista steget före trappan. Där var det is, så Ponte halkade och påväg baklänges blev det tvärstopp när foten nådde stentrappan och istället blev det ett fall framåt så att säga. Tog emot mig, men hade högra armen rak, så min axel fick en rejäl smäll och är ganska ond fortfarande.

Chefens kompis (som har hans hemnyckel) hade varit förbi tidigt på morgonen och lämnat in laddaren, så jag kunde jobba som vanligt. Ett paket kom i retur då mottagaren inte hämtat ut det. Jag mejlade människan i fråga och det visade sig att han jobbar i samma hus två våningar längre upp. Så det kan slumpa sig.

Kan förövrigt tillägga att den första vårmånaden börjat med snöfall båda dagarna... Snart sängdags, hoppas axeln är bättre imorgon. Måste dessutom försöka skriva ner förra helgens övningar innan jag glömt dem. Men jag kan garantera att det inte blev nått om armar.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Puss på axeln.

Ponte sa...

Tack, det gick faktiskt över till nästa dag turligt nog.