onsdag 3 mars 2010

En torsdag

Efter att ha jobbat hela torsdagen begav jag mig återigen på bar-runda, träffade en bekanting på bussen, men han skulle hem. Började med lite mat, nådde så baren med den trevlige bartendern där det blev shots tillsammans med en trevlig men ack så onykter bekanting och hans dam-bekant. Vet inte om hon är man eller kvinna, men det spelar mindre roll. De var på shots eftersom bekantingen tyckte att om man skulle supa till så man ramlade ner i ett svart hål, kunde man lika gärna vara två som gjorde det...

Efter det blev det en tur till den Vilda baren. Det var stilla med ganska trevligt och trots att jag stannade i 4-5 timmar så hände inget spännande. Öl, lite snack, födelsedagsshot och allmänt trevligt kort och gott. Funderade på Dansbaren, men valde Nattklubben istället.

Här blev det jobbigt för i ena halvan av lokalen stod en jobbig människa som brukar vilja komma och snacka och försöka ragga upp mig och i den andra den jobbiga svensken som visar sin överkropp hela tiden. Han kom fram och snackade och inte ens det faktum att jag tittade upp i taket fick stopp på honom. Han berättade bland annat att han är bäst på allt, jo så uttryckte han sig. Antar att han fått för lite kuk... Hade tur att det var någon låt han gillade, så han slet av sig T-shirten och dansade åmande runt framför spegeln ensam på dansgolvet. Sådana människor orkar Ponte INTE med...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Man kan aldrig vara riktigt säker på människors könstillhörighet numera. Men vi bryr oss ej.

Ponte sa...

Nja, lite heteronormativ är man, om inte annat för att få veta vad som finns under underbyxorna