torsdag 4 mars 2010

Märkligt folk

Nu är snart den här långa veckan slut... Och för att fira det skulle jag träffa kompis H efter jobbet, men han ställde in. Istället firade jag torsdagen med att bege mig till den Vilda baren för en liten after work, det blev spännande.

Bartendern, han som får 5 och letade efter fler, hade latexlinne och latexkortbyxor med bar rumpa, så långt allt gott. Men kunderna, #känner kräk-känslor bara jag tänker på det#...

5 personer var där när jag dök upp, en stammis som är ganska tystlåten, men helt OK. En okänd man vid ett bord, en okänd man i baren, så långt fortfarande helt OK. Men så var det en tradig grönländare som brukar gå runt och tigga öl och cigg, men dagen till ära var han för full för det. Han kan ibland bli lite aggressiv dessutom och idag hade han ett blåöga, men den enda agressivitet han visade var ett försök till karatespark mot baren som slutade i att han stod på näsan på golvet.

Så var det person nummer 5. Han brukar vara tradigt full, så också denna gång. Han snackar med sig själv och idag hade han med en kom-radio med stor antenn som lät, plingade och snackade till och från. Ibland svarade han, men inte i kom-radion utan bara rakt ut, eller kanske talade han till sin öl vad vet jag.

Kvällens ögonblick var när den ganska berusade bartendern torkade av disken efter att ha spillt när han hällde upp shots. Med i trasan fick han någons 100-kronorssedel som hamnade i sopkorgen... Men efterhande blev det ändå lite trevligt även om jag förbannar min dåliga danska tätt som oftast, har helt tappat självförtroendet där sedan jag började jobba i Danmark.

Imorgon blir det after work på jobbet, en av de andra firmorna (ensamföretagare) har nått att fira, så jag har jobbat in en timma under veckan för att vara med på det Och jag tror min chefsfria vecka tar slut strax innan jag går hem imorgon, han lär inte kunna hålla sig borta utan kommer säkert direkt från flyget till kontoret klockan typ 18 imrgon kväll om jag känner honom rätt.

Men nu är det gonatt för Ponte, ska stupa i säng. Det är hårt att jobba 48 timmar på 5 dagar plus 16 timmars resor... Och två AW-kvällar gör inte saken bättre.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du har kväljningar. Det måste vara första gången.

Ponte sa...

Nejdå, men sånt kan också ha sina tjusningar...