tisdag 12 maj 2009

Semi 1

Nu ska Ponte spekulera inför kvällens första semifinal. Så här ser min lista ut:


Låtar jag gillar (i startordning)

Vitryssland - Låten tilltalar mig lite måste jag säga
Sverige - Har hört den här låten så många gånger att man vant sig, men den är banne mig svår att sjunga med i...
Island - Tycker den är ganska bra, men den kommer inte att fungera tror jag, även om hon är modellsnygg och blond
Makedonien - Gillar den av någon anledning, den går nog vidare.


Låtar som är OK (i startordning)

Montenegro - Tycker den är helt OK, inte bäst, men den går vidare
Andorra - Den här låten är helt OK men mycket slätstruken på nått sätt, har svårt att tro att många skulle tycka den var bäst.
Turkiet - Låten går vidare även om den inte är någon favvo kanske...
Israel - Ganska tråkig, tror inte den går vidare
Rumänien - Tror det funkar, men inte för mig
Malta - Den sticker ju ut lite, men jag är mycket tveksam till att det skulle fungera


Låtar jag vill skicka hem omgående (i startordning)

Tjeckien - Usch. Påminner lite om den ukrainska transans låt för ett par år sedan, den går nog vidare med en bra scenshow tyvärr
Belgien - Inte min stil, men den kan nog ha en chans att ta sig till final eftersom den är ensam i sin genre
Armenia - Det är inte nått som faller mig i smaken, tror inte att det fungerar.
Schweiz - Tråkig rocklåt, tror inte den går vidare
Bulgarien - Snygg video men det här är mest jobbigt
Finland - Inte helt min kopp te, men jag tror det kommer fungera
Portugal - Portugiserna har alltid en helt annat musiksmak än resten av världen, den går inte vidare.
Bosnien-Herzegovina - Det här är inte bra. Men den går vidare



Om jag ska tippa hur det går, så blir det så här:

De 8 som går vidare:
Montenegro
Vitryssland
Turkiet
Makedonien
Finland
Bosnien-Herzegovina
Sverige
Rumänien

De 3 som kämpar om de 2 sista platserna:
Tjeckien - Med ett bra framträdande kommer den vidare
Bulgarien - Med ett bra framträdande kommer den vidare
Belgien - Om Tjeckien eller Bulgarien inte lyckas på scenen så tar Belgien en plats

De 7 som får åka hem:
Armenien
Andorra
Schweiz
Israel
Island
Portugal
Malta

2 kommentarer:

Kim M sa...

Mycket olika ja.
SPÄNNANDE!

Ponte sa...

Mycket spännande, men jag är rätt säker på att lyckas få 1 rätt iallafall...