tisdag 26 maj 2009

Blod och nakenchock

Tänkte att det nog kommer att vara en hel del folk ute i onsdags, dessutom hade jag fått mina planer lite om bakfoten och planerat in en onsdagsutgång, så det var ju lika bra att hålla sig till planen tänkte jag.

På tåget till Köpenhamn såg jag en man som såg mycket märklig ut, en sådan "gorbatjov-fläck" fast rödare på hela den ena ansiktshalvan. När jag skulle kliva av såg jag honom igen och tyckte det såg märkligt ut, nästan som blod.

Hamnade i kvällens första bar och mötte nått jobbigt plåster jag snackat med för att par veckor sedan och tänkte NEEEEEEEJ! Men turligt nog satt trekantskyssaren i baren, så jag ockuperade honom ett tag. Han hade träffat någon där i baren och efter en stund traskade de på herrarnas och återvände 20 minuter senare. Den andra killen traskade hem efter det.

Dessutom var det två engelska hetero-killar i baren, den ene i 150-kilosklassen verkade aningen intresserad av killar, men vad vet jag. Hur som helst var de mycket pryda och det fungerar kanske inte i stans vildaste bar. Så skulle bartendern ta bilder på dem och trekantskyssaren som då kommit tillbaka flög upp på en barstol bakom dem och drog ner byxorna, så mellan engelsmännen kan man se en lem hänga... De visste inte riktigt hur de skulle reagera på det utan var mest mållösa. Trekantskyssaren slet sedan av sig kläderna och satt naken i baren, och det var också nått engelsmännen hade svårt att förhålla sig till... Mycket underhållande att se deras ansiktsuttryck och sedan deras halvchock och de inte har någon som helst idé om vad de ska göra.

Så dök det upp en kille som var blodig, jag satt en bit ifrån och i det inte så kraftiga ljuset var det svårt att se om det var äkta eller fejk, men med tanke på hur han rörde sig och uppförde sig var det snabbt tydligt att det inte var riktigt. Fick sedan veta att kvällen före Kristi himmelfärd tydligen är en dag då man i Danmark klär ut sig blodig. Också en tradition...

Det jobbiga plåstret hängde i baren och puffade mig på armen hela tiden trots att jag först ignorerade honom ett tag och sedan bad honom sluta, men inget hjälpte. Bestämde mig tillslut för att ge upp på honom och traskade vidare istället.

4 kommentarer:

Kim M sa...

Fy tusan.
Jag måste verkligen ta mig en tur västerut snart.
Vill se detta IRL.

Anonym sa...

Jag håller med Kim! Vill oxå se allt IRL.//Per

Ponte sa...

Kim och Per, vad väntar ni på?

Kim M sa...

Vi väntar på det rätta tillfället. Det kommer nog snart.