torsdag 9 augusti 2007

Prajd del 7 - Lördagskvällen

Efter att ha gjort mig iordning blev det först en runda till Gamla Stan, tänkte besöka Lejonbaren, men det satt inte en människa där inne, mer än bartendern, så jag skippade att gå in. Så jag åkte till Söder och missade gatan där jag kom upp, irrade bort till Södra station och tillbaka och stannade på Morfar.

Det blev en öl sittandes på uteserveringen, bordet lutade så mycket att jag var rädd att ölen, som serverades i ett sådant ölglas på fot, skulle vicka, men det gick bra. 2 killar satt i en av sofforna där inne och en del folk satt i restaurangdelen, men annars helt dött. 1 flatpar och ett heteropar på uteserveringen och lilla jag... Värdelöst och vita väggar igen, usch.

Sedan bliv det Side Track, det var dit jag skulle ha gått, men jag missade stället som ligger på andra sidan tunnelbaneuppgången... Hade fått höra att det var här SLM-snubbarna träffades och drack öl innan de gick till SLM (som ligger 100 meter bort), så jag trodde det skulle vara sunkigt, men fel hade jag... Det var inte stans poshaste, men det var nått mellanting och tråkigt. Som tur var satt någon bekanting från Köpenhamn på uteserveringen så jag hängde med honom och hans polare en timma och det var ju trevligt.

Efter det fick jag ett SMS från Honken att jag skulle skynda mig till Lino omgående för kön växte exponensiellt. är jag kom såg jag dem inte först men sedan hittade jag dem och "råkade" tränga mig förbi mer än halva kön. Vi skämtade lite om att med den här tillväxten når kön snart Lilla Essingen... Med var också Honkens M, Tennis och Tennis polare.

Väl därinne träffade vi Kim och hans snygga hundvakt och en snygg toktrevlig engelsman och en massa löst folk. Någon skulle peka ut Aronson för mig, men det lyckades aldrig, för varje gång var han som bortblåst... Men jag får springa på honom nästa gång kanske.

Mittinatten någon gång blev det hemdags igen, ont i fötterna igen och fick gå till Tunnelbanestationen för att lyckas få tag i en taxi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SMS:ade engelsmannen i förrgår men han svarade inte. :(
Bitch.

Ponte sa...

Megabitch, men trevlig och pigg på nått sätt...