fredag 24 augusti 2007

Ordbajs och lesbisk fotboll

I onsdags skulle jag skriva ett kul inlägg, men det gick inte så bra eftersom Blogger inte var så sugen på att fungera. Nu var det kanske lika bra, för då hade jag skrivit om mina planer som helt gick om intet...

Hade bestämt mig för en runda till Köpenhamn, jag har ju semester fortfarande, så det gör ju inget om man slarvar lite på nätterna. Men på väg dit ringde kompis H och undrade om vi skulle gå ut, så jag hoppade på det istället. Först stannade jag på pride-square (på Rådhusplatsen) och kollade på människor och på 6 lesbianer som spelade fotboll. Spelandet gick sådär, för planen var typ 10 x 15 meter och underlaget snabbt (stenplattor), så bollen spenderadde större tid utanför planen än på planen. Men det var kul att kolla iallafall.

Sedan träffade jag kompis H, hans ex (som han tydligen var sams med igen), exets systerdotter och hennes bi-pojkvän som jag träffat på tidigare på homobar, men men. Ingen var så glad för pojkvännen för han var tyst i typ 5 minuter totalt på hela kvällen.

Sedan 10 dagar är det rökförbud i Danmark på barer, men vissa är undantagna. Efter ett tag gick vi till en av dem där man inte får röka, för då fick vi en giltig orsak att gå ut och vila öronen en stund ibland...

Och när de andra gick hem fortsatte kompis H och jag tills klockan nådde sex och då ramlade vi hemåt efter att ha dansat en massa. Med tanke på mängden människor på Rådhusplatsen trodde jag att en massa folk också skulle ut på kvällen, men aj så fel jag hade, det var nästan folktomt överallt, men det gjorde ju inget, gott om plats på dansgolvet.

Efter att ha klivit upp tidigt på eftermiddagen blev jag kvar hos H hela kvällen och sov där också inatt. Men är nu hemma för att byta kläder, hämta kameran och fixa med lite olika saker inför helgens pridefirande. Det ska bli riktigt skoj...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lesbisk fotboll låter hett.
Inte.

Ponte sa...

Det var rätt kul att kolla på faktiskt, och en bra ursäkt för att vrålspana på några hotta män 10 meter bort på andra sidan planen...