fredag 17 augusti 2007

Förra fredagen i Köpenhamn

Hade tidigare utlovat en genomgång av förra hälgens händelser och här kommer nu första delen.

Vikingen och jag hade velat fram och tillbaka, han ville inte träffas för han hade inte pengar att ge sig ut och slarva på stan och jag tyckte att vi kunde ha en hemmahelg och mysa istället, han skulle jobba på lördagen till kl 6, och jag hade planerat att ge mig till marknad med kompis H på lördagen, så jag tyckte det verkade som en lysande idé.

Men hursomhelst så åkte jag i fredags, träffade honom på jobbet, men vi hade missförstått varandra så han trodde att jag inte skulle komma. Så vi hade en diskussion om det och han ville absolut inte ha mig på besök, så det hela slutade med att jag fick ringa kompis H strax efter midnatt och väcka honom och fråga om jag fick sova där, vilket givetvis var helt OK.

När jag kom dit var han ju påklädd och jättevaken, så vi tog en 1 timme lång promme i slumkvarteren mitt i natten, med ett par öl var... Nåja, det kan man ju också göra.

Och på lördagen efter frukosten skulle vi till marknad i Ullerup som ligger under inflygningen till Kastrup. Det var varmt, vi svettades som grisar på den smockfulla bussen och när vi kom till stället där busservicen ut till marknaden var såg vi inte ens var kön började. 3 bussar och drygt 1 timma senare kom vi med en buss iallafall och när vi passerat de stora vägarna så kom vi till en mycket långsam bilkö.

Vi valde att kliva av och gå för bussen var varm och han som stod bredvid oss hade inte dejtat en tvål sedan jul eller nått liknande, han luktade i hela bussen. Efter 40 minuters promme var vi framme och då hade vi till fots passerat alla de bussar som vi inte kom med tidigare...

Väl inne på området valde vi att ta en avsvalkande öl och sedan en till. Så skulle vi till ett av lotterierna och tur-kompis H vann (efter att ha köpt 40 lotter à 2 kr) en 1 meter hög gosekanin som fick namnet Bo. Efter det dök H's ex upp med sin KK och en kompis. Och vi fick fler öl. Men öl och ex är inte en bra kombination för kompis H...

Inga kommentarer: