måndag 4 april 2011

Tillfällighet

Efter pizzan såg jag att kollegan från den Trevliga baren hade smsat om jag kunde ta hans söndagspass, svarade att jag tittar förbi (skulle ändå med en buss in till centrum för att byta till tåget hem). Fick mig en öl och förklarade att jag inte var pigg nog att ta både söndag och måndag. Träffade lite kul folk och traskade sedan till den Vilda baren.

Här var det festligt värre. Träffade killarna som visat lemmarna på den Trevliga baren dagen innan och fann mig en sittplats bredvid en äldre herre som inte kommit ut ur skåpet.

Jag har snackat med honom flera gånger förr och nu berättade han att han var lite nervös inför söndagen. Hans dotter hade tydligen träffat en ny man och denne man har en bror som är bög tillsammans med en spanjor och de skulle hem till danskens mor på födelsedagskalas på ett sjukhem. "Tänk om det är någon jag träffat på här" sa den äldre herren. Det kunde ju bli helt fel och tänk om familjen fick veta...

Pontes pollett trillade ner minuten senare. Var över till paret som visat lemmen dagen innan och undrade om det inte var så att de skulle på sjukhem på födelsedagskalas på söndagen. Och jodå jag mindes rätt. Fick namnet på brodern och hans nya flickvän. Traskade tillbaka till min plats och undrade om herrens dotter hette AAA och hennes nye pojkvän BBB och det stämde. Världen är liten ibland...

Missade sista tåget, träffade en söt asiatisk kille från Tyskland som jag släpade med till Dansbaren. Hade trevligt, blev uppraggad men avstod, blev kvar till stängningsdags vid 8-snåret på morgonen.

Idag har Ponte sovit nästan hela dagen och nu blir det till att besöka sängen igen, ska upp kl 10 imorgon.

2 kommentarer:

Kim sa...

Världen är liten, ja.
Helt enkelt minimal.

Ponte sa...

Ibland så...