onsdag 20 april 2011

Röd matta för gamla gäster

Idag är jag fortfarande trött och sliten efter mitt överdrivna festande/supande de senaste veckorna.

Vädret var fint, så jag tog en promme och hamnade sedan på ett café jag brukade gå ofta på förr i tiden. Tror det är nästan ett år sedan sist faktiskt. Kom in och tanten som äger stället utbrast "Herregud, lever du ännu. Jag tror jag har en röd matta någonstans." Fick ett litet snack med henne, fick min kladdkaka och satte mig med tidningen en stund.

Så blev det apoteket för att handla fler starka tabletter till mina fötter, ett par t-shirtar på en nyöppnad klädbutik, gick förbi frisören, men han den unge femi-araben var inte på arbetet så det får bli en annan dag. Handlade, kom hem och satte mig framför datorn och fixade biljetter till Norrland. Har ju inte sett familjen på 2,5 år, så man får väl offra sig.

Nu läggdags, har ett eftermiddagspass i den Vilda baren framför mig imorgon...

2 kommentarer:

Kim sa...

Det är så man ska handskas med stammisar! Damen borde hålla kurs.

Ponte sa...

Precis, fler sådana damer skulle göra världen bättre