torsdag 24 mars 2011

Visa lite stake

Idag är Ponte ännu sämre. Båda handlederna och ena armbågen är stela och onda, fötterna är rätt svullna utöver de tidigare redovisade problemen.

Har ringt sjukvårdsupplysningen, orkade inte vänta 56 minuter. Släpade mig 200 meter till hälsocentralen (efter att ha proppat mig full med tabletter). Fick besked om att ingen doktor hade tid idag, jag ombads återkomma kl 8 imorgon eller ta mig till akuten. Ponte hänger på låset, men de med bättre fötter lär väl ta alla tiderna innan jag linkat fram...

Ponte kommer att ilskna till imorgon om saker inte går min väg, det är ett som är säkert. Humöret kommer inte ofta fram, men någon gång måste man visa att man är rödhårig!

Sätter klockan på 5.30, tar alla mina piller så jag kan släpa mig till duschen 6.30.

Förövrigt var moraldiskussionen igång igen, var tog det frigjorda 60-talet vägen? Och varifrån kom alla viktorianer? Dock lite kul när ett KD-kommunalråd som säger "Köp lite sexiga underkläder eller visa lite stake", det var klart intressant...

2 kommentarer:

Kim sa...

Kom igen nu grabben. Visa lite stake och kräv vård NU.

Ponte sa...

Det är fixat...