söndag 6 mars 2011

Firande, mello och festligt

Så är man återigen mer än en vecka efter i historien...

I fredags var det så eftermiddagspass i den Vilda baren och Ponte som skulle hem tidigt lyckades inte förrän sista tåget och var hemma först kvart över 2.

Det var lite lätt firande under eftermiddagen och en flaska rumstempererade shots blev serverade. Efter passet var över blev jag stående i hörnet men fortfarande bakom baren, mest eftersom det fanns flera av de här jobbiga gästerna som är glada för mig men som jag kan undvara.

Väl hemma blev det 6 timmars sömn, en sväng på ICA för att handla lite och sedan till ett marathonpass i den Trevliga baren på lördagen. Det var ju mellokväll i Danmark och chefen meddelade att jag ju kunde sparka igång den gamla tv:n om jag ville, men mitt svar var "Officiellt är den trasig, orkar inte se eländet".

De flesta av de inte alltför många gästerna kom förbi för att slippa se skiten som många andra barer visade. Hade två gäster som kom direkt från den svenska mellon i Malmö, låtarna var kassa men showen var riktigt bra enligt deras utsago.

Sent på natten var det mest konstiga människor kvar, sådana man inte vill ha som gäster, iallafall inte så många på en gång. Nu blev det inga större problem, men Ponte fick blanda sig ett par gånger för att inte saker och ting skulle urarta. Jobbigt.

Så blev det till att åka hem, sova tre timmar för att på söndagen åter stå i den Trevliga baren.

Dagen blev lugn och stilla, mina första gäster var en av mina kollegor från den Vilda baren och hans pojkvän. Det hela avslutades med två irländska flator, måste räknas som en högoddsare sista helgen i februari...

Ponte fortsatte till den Vilda baren och serverades av kollegan jag hade haft som gäst 11 timmar tidigare. Sedan bar det av till Dansbaren som var mycket festlig för en söndagsnatt. Och tillslut hemgång.

2 kommentarer:

Kim sa...

Oj oj. Du är så hård mot MF! Stenhård!

Ponte sa...

Det ska man vara...