tisdag 8 mars 2011

Tradig måndag

Igår var det jobb i den Trevliga baren igen. Det blev en lååång kväll. Först det faktum att man klev upp på morgonen fortfarande lätt onykter och sedan hade jag mellan 1 och 3 gäster till kl 7 och därefter vanligtvis 0 gäster. Bestämde mig för att nyttja utrymmet i min budget till en leksak.

Hade förövrigt en jobbig herre, medelålders med mellanöster-ursprung som talade förfärligt dålig danska och hade dansk folkeparti som favvisar. Det enda jag helt förstod (eftersom det upprepades i absurdum) var det faktum att det kommer miljoner araber och turkar till Danmark och de föder 10 bebbe vardera. "Halft alle dansk män, homosex, ingen bebbe, kun arabi bebbe 10 bebbe."

Blev jobbigt trött i öronen och började sortera disk, han gick tillslut.

Fortsatte efter stängningstid till Den Vilda baren och sedan till Dansbaren. Den jobbiga människan var där och flörtade med allt, ingen ville sitta i närheten... Det blev några konstiga shots och när första tåget skulle gå blev jag övertalad att stanna för en extra öl.

Väl på väg hem läste jag att det var fettis-dagen idag. Var tvungen att titta förbi ett kondis och inhandla 2 semlor på vägen hem. Dagens frulle kl 5 på eftermiddagen blev således: Kaffe och 2 semlor...

Inga kommentarer: