tisdag 14 september 2010

Första riktiga dagen på jobbet

Igår skulle jag så jobba min första heldag på nya jobbet. Det blev långa 13 timmar. Dessutom kom jag försent första dagen.

Det var nämligen bombhot (man hade hittat en väska på en station) och tågen vände vid stationen innan. Först var tåget försenat, vi fick veta att det skulle finnas extrabussar, men konduktören kunde inte garantera det. Stället där bytet skulle ske är en ministation utan några som helst möjligheter att få tag på en taxi om det skulle krisa.

Hoppade istället av några stationer tidigare eftersom det finns en motorvägsbuss till Köpenhamn därifrån. Dessvärre kör den en lååång runda innan den kommer till motorvägen. Det var min plan C som aktiverades. Skulle ha varit i Köpenhamn 40 minuter förtidigt, kom istället dryga 10 minuter för sent.

Så blev det megastress för att få allt fixat till öppningstid och sedan en lång väntan på kunder.

Efter 13 timmars jobb begav jag mig till den Vilda baren (kände inte för nattbuss hemåt), fick mig en shot tillsammans med de 5 personerna där. Träffade Det halva paret Nummer 1, men mer om honom i ett annat inlägg.

Alla fortsatte till Dansbaren och vi var nästan de enda kunderna. En man med många sedlar drog ner några tequilor, ramlade av stolen 4 gånger på 40 minuter och blev sedan utslängd. Träffade efter en stund en adopterad yngling som berättade sexhistorier och tafsade, lät honom göra det.

Hängde med honom till Nattklubben och sedan till Bastuklubben. Han hittade ett par i 40-årsåldern att leka med och jag var inte värst intresserad av dem och traskade iväg. Nådde stationen för att ta tåget hem, och alla tåg åt mitt håll blev 1 minut mer försenade för varje minut som gick. Det brukar betayda att ingen har någon som helst aning. Ingen info kom vilket tyder på att de antagligen blir inställda.

Traskade till Dansbaren i regnet och fick en sista öl med de tre herrarna som var kvar. Sedan fortsatte vi mot Morgonvärdshuset och tittade in på en station på vägen. Tågen strulade fortfarande. Vi väntade en stund inne på stationen, traskade över till Morgonvärdshuset för att se och blev insläppta en kvart före öppningstid.

Nu blev besöket allt för långt, men så går det ibland. Dessutom var den halvtradige farbrorn med och han blev rätt berusad och jag tröttnade till slut och kom hem kl 2 på eftermiddagen.

Imorgon 13-timmarspass igen!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du orkar så mycket. Jobba halva dygnet och festa den andra halvan. Du är ung och stark och rapp och vild.

Ponte sa...

Usch ja, får göra nått åt det...