torsdag 30 september 2010

Babbel

Denna historia är sisådär 2 veckor gammal, men här kommer den iallafall.

Efter jobbet på onsdagen gav jag mig förbi den Vilda baren som skulle till att stänga för natten. Fick mig en shot och ett par bekantingar som sällskap till Dansbaren. Blev överraskad över antalet människor, onsdagar brukar vara ganska stilla och tradiga.

Efter en stund hittade jag en snygg turist. Efter att ha växlat några få ord blev det bra hångel, men han trodde sig inte kunna ta med mig till sitt hotell (eller så ville han inte, vad vet jag). Återgick till bekantingarna i baren istället.

Den lite tradige farbrorn var med och var dessutom ganska berusad. Jag informerade honom klart och tydligt 4 gånger att killen han spanade efter är ficktjuv, men det gick inte in. "Men han har ju pengar" säger farbrorn. "Klart han har, han lyckades få ut 7000 kr på någons kort som han stal utanför en bar förra veckan" var mitt svar. Farbrorn traskade dit iallafall. Tydligen utan att bli av med något.

Smet iväg före stängningsdags för att slippa släpa med farbrorn och hamnade på Nattklubben. Kände igen 2 personer där inne, killen i garderoben och bartendern. De andra var nästan bara heteropar. Trist...

Därefter bar det av till Morgonvärdshuset. Damen i baren hade inte öppnat, men när hon såg det var jag så blev jag insläppt. Några morgonkunder ramlade in allt eftersom, men det var annars lugnt och stilla.

Så dök de upp, en lätt autistisk kille och en tant som babblade nått vansinnigt. Dessvärre kom en ölleverans, så vi i baren var lite ivägen och jag fick tantan bredvid mig. Efter att i en dryg timma fått genomgång av de flesta sunkiga värdshus i Nordsjälland (dvs alla orter med fler än 25 invånare i triangeln Helsingör-Tisvilde-Lyngby), var damen i baren så snäll att hon vinkade till sig mig.

Tanten förstod att jag inte ville lyssna mer och körde sedan teckenspråk i ett par timmar, mycket irriterande, men envis som man är så stannar man och spelar dum. Köpte henne en riktigt äcklig shot innan jag gick vidare.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Hoppas tanten fattade galoppen tack vare den äckliga shotten!

Ponte sa...

Man kan ju alltid hoppas.