fredag 3 juni 2011

Slita räv

När jag nådde den Vilda baren i onsdags var jag tidig eftersom det var levereringsdag och det tar ett tag att ställa in alla öl- och läskbackar. Blev förvånad när jag kom in, och tänkte "var har de ställt allt annat". De hade visst missat att leverera nästan alla öl. Katastrof, långhelg tillika lönehelg och Brunch på söndag, och öl för knappt 2 kvällar, ingen hit.

Efter några timmar dök chefen upp med en massa öl och de skulle ta ett par turer till idag fredag. Avtalade med honom att jag skulle stanna och hjälpa killen på kvällspasset om det behövdes, "men vi brukar aldrig ha extrapersonal kvällen före kristi himmelfärd".

Redan en timma efter att jag avslutat mitt pass och snackat med de trevliga turisterna jag mött kvällen innan kom jag fram till att det behövdes. Det var kväll före helgdag, lönehelg och dessutom pågår stadsfestivalen Distortion i Köpenhamn under helgen.

Vi fick slita räv bakom baren de sista tre timmarna och när räkenskaperna skulle fixas hade vi mer än dubbelt så mycket försäljning som jag någonsin haft på en kväll tidigare. Nu var Ponte mycket trött.

Fortsatte till Dansbaren, men gick hem rätt snart, orkade inte mer.

Inga kommentarer: