fredag 3 juni 2011

Attackerande cykelbana och snaps

På lördagen skulle jag ta 4 timmar mitt i kollegans pass på den Trevliga baren eftersom han skulle till någon middag. Var ordentligt trött, men jag hade lovat mer än en månad tidigare.

Dök upp en stund innan jag skulle sätta igång och fick veta att jag åkt förgäves. Kollegan hade tydligen berättat det för mig två veckor innan när jag satt på Dansbaren rejält onykter. Kommer inte ens ihåg att jag träffat honom... Vad gör man så i Köpenhamn kl 6 en lördag? Jo man tar en öl i baren.

Planen var att efter passet jag trodde jag skulle ha, gå vidare till läderklubben eftersom det var en passande aktivitet just den kvällen. Men så dök en stammis som är väldigt glad för mig (en kinky herre runt 50) och berättade att han skulle dit. Tappade då helt sugen...

Hursomhelst var herren hungrig och bjöd med mig, jag tvekade, men lät mig övertalas. Så vi hamnade på restaurang, åt dansk fläskesteg med rödkål och drack 3 dubbla snaps till maten. Det skulle komma surt efteråt skulle det visa sig.

Vi traskade till den Vilda baren, han träffade folk han kände och jag träffade folk jag kände. Skönt att slippa honom för det kom ett antal inviter under middagen. Jag spelade inte "hard to get" utan ångrade mest att jag hängt med.

Träffade den snygge Brunchgosaren jag delat säng med för ett par veckor sedan och fick hångla lite med honom. Träffade en massa annat löst folk och fortsatte till Dansbaren.

Nu gick det upp för Ponte hur osedvanligt berusad jag var. Kände att jag mer eller mindre gungade runt mellan folket där inne och beslut mig för att det inte funkade. Gick utan att säga hej till någon. Fick koncentrera mig för att hålla mig på trottoaren på väg till stationen, husväggar och cykelbana attackerade hela tiden...

2 kommentarer:

Kim sa...

Brunchgosaren...
En sån ser jag fram emot.

Ponte sa...

En sådan skulle alla ha