onsdag 11 maj 2011

Onsdagsfest

I onsdags var det nattvakt i den Vilda baren. Först tittade jag förbi den Trevliga baren och sa hej till stammisarna som var på kaffeklubb och fick veta att någon av de tidigare stammisarna vräkts från sin lägenhet efter att inte ha betalt hyran sedan i höstas och nu befinner sig på alkoholavvänjning.

Sedan till den Vilda baren där det inte var så värst många människor en onsdagskväll. Men det ändrades, vid 10-snåret rasade det in med folk och vid midnatt när det hela avtagit en aning hade jag 35 gäster kvar, en onsdag...

När det närmade sig stängningstid var det nått tjafs vid ett bord, men eftersom en av kollegorna satt där trodde jag inte att det skulle bli några problem. Nu var det han som ställde till med tjafset visade det sig.

Han försökte avhysa en gäst som möjligen stulit en jacka tidigare i veckan när denne varit i säng med kollegans rumskompis. Fick sedan en hopplös diskussion med den fulle kollegan efter stängningstid "nu vet jag att jag inte kan lita på dig", "hur kan du inte ställa dig bakom mig" osv.

Till slut satte jag igång med räkenskaperna och kollegan somnade i baren ca 2 minuter senare. Han fick sova tills jag skulle gå hem...

Inga kommentarer: