tisdag 17 maj 2011

Frysning

I torsdags var det den Trevliga baren som skulle skötas. Skulle fylla på lite flaskor i kylskåpet på eftermiddagen och såg att en flaska mineralvatten var frusen. Det visade sig att en del saker var i samma skick.

Chefen kom förbi och mixtrade med kylskåpet, men jag lät det vara avstängt tills allt tinat. Satte igång det sent på kvällen och efter stängning blev det en mindre spännande tur på Dansbaren istället för nattbussen, mindre smart...

När jag så dök upp på fredagen var allt i kylskåpet fruset för chefen hade skruvat åt fel håll så kylningen var på max. Hade några flaskor som exploderat och det tog väl en timma att torka ur allt. 4 timmar senare i rumstemperatur hade allt tinat igen...

Blev fruktansvärt tvärtrött kl 2 på natten, men var så illa tvungen att hålla ut. Släpade mig till tåget och rasade i säng när jag väl kom hem. Annars var båda kvällarna ganska incidentlösa och tråkiga.

2 kommentarer:

Kim sa...

Du hade fått nog av incidenter och kylskåpsdrama.
Lugn och fin.

Ponte sa...

Jag är lugn, men inte värst fin dock...