fredag 7 januari 2011

Söndagen efter nyår

Efter 2,5 timmas sömn bar det av till Köpenhamn igen för jobb i den Trevliga baren på söndagen efter nyår. Nu hade verkligen nyårsfestandet tagit ut sin rätt på gästerna. Inte många tittade förbi och Ponte hade en hopplöst tradig kväll.

Efter att ha stängt traskade jag vidare till den Vilda baren eftersom jag inte har någon möjlighet att ta mig hem på söndagsnätter. Träffade ett par bekantingar och traskade med dem till Dansbaren. Överraskande nog var det en del folk där och efter att ha tungkysst med två killar hittade de varandra och jag fick snacka vidare med den lite tradiga farbrorn.

Han hade varit ute också på lördagen och träffat en ryss på Morgonvärdshuset. Ryssen hade supit farbrorn full på vodka. Men farbrorn är av hårt virke och hade varit hem, fått ett par timmars sömn och var nu tillbaka igen. Han ville ha mig med på Morgonvärdshus igen och det tyckte en av de trevliga bekantingarna också. Jag tvivlare, var rätt trött och slut nu...

Inga kommentarer: