fredag 7 januari 2011

Shotsrace gånger två

När kompisen tillika kollegan krupit ner igen, traskade jag tillbaka till den Vilda baren och öppnade. Hade två jobbiga norrmän som till slut fick sig en varsin omgång inne på herrarnas med en av de mer äckliga stamgubbarna. Han verkade dock viril eftersom han kunde få den upp och stå två gånger på två timmar...

Ponte körde sin vanliga variant och bytte till jockstrap och chaps till någras förtjusning. Man får ju bättre dricks på det sättet...

Dessvärre skyndade jag genom köket under de 5 minuter på hela kvällen då jag hade mycket att göra och fastnade i diskmaskinshandtaget så mina chaps gick sönder. Ska titta förbi skomakaren på andra sidan torget nästa vecka och se om han inte kan laga dem. Tur man har två par... Diskmaskinen höll iallafall.

Så kom kompisen och skulle ta över. Han hade nu feber och influensa (och ligger förövrigt fortfarande i säng såhär två dygn senare), så Ponte fick helt enkelt ställa upp och ta hans 6 timmar också. Nu hade det åter varit shotsrace på eftermiddagen och jag kände inte riktigt för det.

Fick ringa en kompis och be om en sovplats (hade annars bara hunnit hem och duschat innan jag skulle tillbaka).

Två av kollegorna dök upp packade och ännu ett shotsrace tog vid. Tror det blev ca 30 st för Pontes del den kvällen, usch och inte bra för min lever tror jag...

Till slut stängde jag och fixade redovisningen (något jag tidigare bara sett och aldrig gjort), det tog väldans lång tid, men jag fick det att stämma iallafall. Begav mig till kompisen och var i säng kl 4.

2 kommentarer:

Kim sa...

Jag ser verkligen fram emot att se dig iklädd jockisar.

Ponte sa...

Du är så välkommen!