fredag 7 januari 2011

Danska pålägg i majonnäs

Imorse var jag så hemma klockan 7 och jag är mycket glad för min kollega i den Trevliga baren. Han undrade nämligen förra veckan om han kunde byta sin lördag mot min fredag. Därför är jag ledig idag, annars hade jag fått 4 timmars sömn inatt. Nu blev det istället 11 och strax åter läggdags.

Nu blir det jobb igen lördag, söndag och måndag och inte allt för mycket sömn, men det ska jag väl klara antar jag. Har just lagat två lunchlådor med kyckling, de andra 3 måltiderna får jag väl köpa in. Kylskåpet är nu väldans tomt.

Har till stor del levt den sista veckan på danskt mörkt saftigt rågbröd och danska pålägg, men det går också utmärkt ju. Kyckling med bacon i majonnäs, kyckling med sparris och champinjoner i majonnäs och paté provencal är inte helt fel... Är dock skeptisk till makrill i majonnäs.

Har fortfarande ont i höften och dessutom en liten oro för att bli sjuk efter att ha delat säng med någon som fick influensa senare på dagen. Men vi ser väl vad som händer...

Inga kommentarer: