fredag 7 januari 2011

En dag i shotsens tecken

Efter nästan 8 timmars sömn (dvs 10 timmar på tre nätter) bar det av till Köpenhamn igen för ett par timmar i sexindustrin och sedan till Den Vilda baren för ett 6-timmarspass.

Hade två av de gamla tidigare bartendrarna på besök, de hade med sig en av sina kompisar.
nr1: - En runda shots till hela baren, kompisen ska ha en whisky!
Tre minuter senare
nr2: - En runda shots till hela baren, kompisen ska ha en whisky!
Tre minuter senare
nr1: - En runda shots till hela baren, kompisen ska ha en whisky!
Tre minuter senare
nr2: - En runda shots till hela baren, kompisen ska ha en whisky!

Så hakade några av stammisarna (som nu fått 4 gratisshots) på och det blev fler rundor. Tillslut satt bartendrarnas kompis där med 3dl ovanligt billig "slavwhisky" blandat med en skvätt mineralvatten. Då ändrades beställningarna.

nr1: - En runda shots till hela baren, kompisen ska ha en Jägermeister! Och han dricker bara dubbel.
Tre minuter senare
nr2: - En runda shots till hela baren, kompisen ska ha en Jägermeister! Och han dricker bara dubbel.

Igen blev det en del från stammisarna och nu var Ponte också halvberusad, 15 shots på två timmar är rikligt... Blev övertalad att köra jockstrap och chaps redan kl 5 på eftermiddagen. Strax efter gick bartendrarnas kompis hem, eller kröp var snarare ordet för dagen.

När näste bartender kom och jag fick ledigt, tog jag plats på andra sidan bardisken, det var nämligen nästan en timma till nästa bra tåg hem. Så undrade bartendern (som jag känner väl) om jag inte kände för att sova hos honom och det lät som en bra lösning. Blev sittande med naken rumpa några timmar och efter stängningstid hjälpte jag honom med räkenskaperna vilket skulle visa sig smart.

Traskade med honom hem och delade hans säng (sex har vi inte). När jag vaknade efter 6 timmar satt han och porrsurfade som vanligt, han hade inte kunnat sova mer än ett par timmar och när jag traskade tillbaka till den Vilda baren för att jobba på onsdagen gick han och lade sig igen, han kände sig trött och sliten.

2 kommentarer:

Kim sa...

Ha ha. Så dekadent. Porrsurfa. Ha ha ha.

Ponte sa...

Klart man porrsurfar i brist på bättre...