fredag 7 januari 2011

En lista

En lista stulen från Pierre

Vilket parti skulle du rösta på idag? Vet inte riktigt, men antar att det blir någon av de två mittenpartierna i Alliansen.

Bör man sänka ålder för byxmyndig? Nej.

Donerar du blod? Nej jag är bög. Jag får inte.

När var du på en jobbintervju senast? I augusti

Är du en ekonomisk person? Nej inte värst, min festbudget överskrids å det grövsta varje månad.

Bör surrogatmamma bli tillåtet i Sverige? Vet inte, det kommer med stora komplikationer, men om parterna kan komma överens så är jag för.

Har du tagit bort någon vän på Facebook? Bojkottar Fejsbock

Är du svensk medborgare? Ja

Har du gjort lumpen? Nästan ett år

Har du körkort? Nix

Vad är det mest syndfulla du har gjort? Synd är ett religiös fenomen och då jag inte är religiös existerar inte synd.

Känner du speciellt för någon minoritet på jorden? Jag känner för alla minoriteter, men det är klart man har en extra hatkärlek till sin egen.

Vad står i ditt pass som ”place of birth”? Först står det "Z" sedan en församling som inte nämns här.

När hade du senast sex? Det är allt för länge sedan

Sommarstuga eller våning på Stureplan? Då jag är mycket skeptisk till Stockholm så går det första fetbort. Då jag får lappsjuka snabbt så går det andra också fetbort. Men en våning vid Rådhuspladsen i Köpenhamn hade suttit som en fläskläpp!

Vem kommenterade du senast på Facebook? Bojkottar Fejsbock

Bör sjukskrivningsreglerna bli strängare i Sverige? Vet inte. Det är väldigt svårt att göra saker strängare eftersom det ju oundvikligen drabbar någon. Sedan är ju frågan ibland om man inte gjorde saker för generösa till att börja med.

Är du morgonpigg? Har konstant jetlag, så det där med vad som är morgon måste ses som en mardröm att definiera. Åt idag frukost kl 19.30, då var jag pigg...

Vad är det längst borta du har varit? Tétouan i Marocko

5 kommentarer:

Marcus sa...

Ahh..Bartender? Då lør vi ses i vimlet nøsta vecka:-)

/marcus

Kim sa...

Det var inte igår sådana här listor publicerades. :)
Känns väldigt 2007.

Anonym sa...

Du får numera donera blod!

Ponte sa...

Mackan - Då ses vi kanske, vad vet man...

Kim - Rena nostalgitrippen!

Anonym - Det hade jag missat, men jag vill minnas att det finns några villkor

Anonym sa...

Villkor finns det alltid, men bög är borttaget som "villkor!" att inte få lämna blod...