fredag 7 januari 2011

Varm öl med grädde

På måndagsmorgonen efter att ha spenderat hela natten på Dansbaren blev det till slut så att den lite tradige farbrorn, bekantingen och jag traskade till Morgonvärdshuset. Fick för förstå gången i mitt liv testa varm öl-likör med vispgrädde, smakade faktiskt riktigt bra måste jag säga...

Det blev en massa snackande och plötsligt var klockan lunchtid. Kom fram till att jag lika gärna kunde stanna en timma till och traska förbi den Trevliga baren och säga hej till min chef.

Fick lite mat på vägen, träffade några stammisar, men stannade inte länge. Traskade istället vidare till den Vilda baren för en sista öl före hemgång. Det fungerade givetvis inte. Folk var trevliga, hittade en ung turist som var mycket trevlig och begav mig till slut hem.

Är ju helt hopplös på att lyckas komma fram till att det är tid att åka hem.

Inga kommentarer: