tisdag 11 januari 2011

Fick äntligen slänga ut en svensk

I lördags blev det så en tur till Köpenhamn för att jobba i den Trevliga baren. Hade förväntat mig en stilla kväll, men det blev faktiskt festligt i många timmar turligt nog, var fortfarande lite sliten efter att ha sovit för lite.

Hade en imponerande gäst som drog ner 6 liter starköl, men han är nog vältränad på området. Fick in en tokfull svensk som jag handgripligen slängde ut inte mindre än tre gånger, den sista gången promenerade jag med honom till nästa gathörn och hoppades han inte skulle hitta tillbaka. Det gjorde han inte heller.

När de sista gästerna gått skulle jag låsa dörren och vem möter jag om inte den lite tradiga farbrorn. Då hade han varit på den Vilda baren fredag kväll, Dansbaren fredag natt, Morgonvärdshuset hela lördagen, den Vilda baren lördag kväll och sedan Dansbaren för att titta förbi mig. Turligt nog hade jag stängt...

Influensan dök aldrig upp, men höften är fortfarande lite ond, men det får man ta.

2 kommentarer:

Kim sa...

Hurra!
Ut med packet.

Ponte sa...

Usch, danska fördomar bekräftas...