onsdag 24 november 2010

Bankbesök

Nu har jag tagit itu med banktrasslet. Min danska lön betalas in på ett danskt konto och eftersom jag vid förra månadsskiftet hade behov av pengar på mitt svenska konto omgående blev det en dyr historia. Först till DK och ta ut 5000 danska i kontanter, sedan hem, in på Forex för att växla (vilket kostade 300 kr i kursförluster) och slutligen till min svenska bank för att sätta in pengarna. Mycket omständligt.

Nu blir det ett öresundskonto så jag kan nå min danska lön hemifrån och slipper trasslandet. Dessvärre kräver det att jag lägger om alla mina konton, men det ska väl gå att ordna antar jag... Och ett annat dessvärre är att det fungerar först till nästa månadsskifte, men men.

4 kommentarer:

Kim sa...

Låg du med någon på banken?
Sög någon på Forex av dig?

Ponte sa...

Ingen fuckable på banken inte, men det kanske man borde testa...

Kim sa...

Du testar ju gärna det mesta! Åtminstone en gång.

Ponte sa...

Har hört att man ska testa allt 2 gånger, men jag är skeptisk...