måndag 22 februari 2010

En lem för att illustrera

På lördagseftermiddagen nådde jag den Vilda baren och träffade en av de äldre bekantingarna som redan var hyfsat onykter. Så hans vokabulär innehöll orden kuk, röv, husch och klapphatt (som betyder typ idiot) i överflöd. Hade en bad hair day efter att ha sovit några timmar liggande på ena sidan och sedan inte haft tid att piffa till mig.

Efter ett tag dök skotten upp igen och vi fick ett rätt trevligt snack igen. En jobbig människa satte igång att diskutera med oss för att provocera, men han lyckades inget vidare. Vet inte riktigt varifrån han var, han hade i alla fall bott överallt nu i Köpenhamn. Trodde han var drygt 40, men har sett hans profil på ett community där han stod som 35, men vad vet man.

Återigen blev det lite för många shots, men det får man ta. En snygg latinoturist tog plats längre ner i baren, vi flörtade lite, men när jag tog en barpaus för att få nått att äta så försvann han.

Kulturkillen dök upp och var som alltid trevlig. Han mötte någon i baren, så jag hoppas han fick till det. Bartendern visade lemmen ett par gånger för att illustrera lite olika saker för ett par ynglingar som hade några undringar. Snällt av honom och förövrigt ganska uppskattat av kunderna.

Så blev det stängningsdags och skotten traskade till sitt hotell för att sova. Jag traskade till baren med den trevlige bartendern istället.

3 kommentarer:

Kim M sa...

HA! Men vad illustrerade lemmen?

Ponte sa...

En av illustrationerna var hur en prins albert ser ut...

Kim M sa...

Uuuu.
Fyyy.