måndag 19 mars 2007

Vad är det med gamla gubbaskrällen

Jag är för snäll, det är bara att konstatera. En praktikhandledare en gång i tiden tyckte att jag skulle "bitcha till mig" och det har jag inte lyckats med ännu. Så i fredags i en skum bar i Köpenhamn kommer en 62-årig löjtnant fram och frågar om jag är en bra älskare.

- "NEJ det är jag inte", svarar jag försynt och hoppas han ska nöja sig med det svaret, men det gör han inte.

- "JA, den bästa sedan Montezuma, men jag har ingen fetish för grått hår och rynkor. Så farfar ta med dig rullatorn och stick iväg till Penshisarna på Centralhjørnet!" borde jag ha svarat...

2 timmar tog det att bli av med gubbaskrället och inte gav han upp när jag började snacka med gubben på andra sidan (som var av typen "gå ut för att ha en trevlig kväll utan att ragga på folk hälften så gamla som honom själv"). Att jag inte kan lära mig att säga ifrån.

Sedan gjorde jag ett märkligt val och traskade 30 minuter med en 40-årig marathonlöpare i regnet till någon pub på Frederiksberg, följde sedan med honom hem och undrade nästa morgon vad jag tänkte på kvällen innan. Måste ha varit en psykisk reaktion på alla gubbar omkring, men lite lättsam sex med Gollum är väl OK.

Måste vara den nya frisyren och de nyfärgade brynen, för jag har då inte varit med om att så många flirtat med mig på en och samma kväll tidigare... Fast lite mer is i magen hade inte skadat, kl 2 gick vi till Frederiksberg, så...

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Gamla löjtnanter och Gollumtyper hänvisas med fördel till Rexxie, jag är inte så kräsen :-)

Anonym sa...

Marathonlöpare låter najs! :-)