torsdag 28 december 2006

Efter Miss Marple kommer Poirot

Äntligen har Poirot-filmerna kommit igång, jag har längtat i flera dagar!! Dessvärre var det en av de få historier som jag mindes upplösningen på, men det gjorde ju inget. Fast han tar lite korta steg den gode Hercules vilket ger honom en rätt märklig gångstil.

Såg killen med de tajta byxorna som jobbar vid hållplatsen efter mig igår på vägen hem. Om man inte har någon rumpa och dessutom har fågelben och inget i fickorna på ett par riktigt tajta jeans så ser det nästan dumt ut, men man måste ju kolla nooooga.

Från bussturen till jobbet finns inget att rapportera mer än att skillnaden mellan att ta bussen till jobbet och att gå samma väg är hårfin. Inget bussbyte, det tar 30 min att gå och 22 min med buss. Skärpning Skånetrafiken!!!

Inga kommentarer: